donderdag 12 februari 2015

Paris

Afgelopen december zijn mijn vriend en ik gezellig een weekend naar Parijs geweest, 
waar ik super leuke dagen beleefd heb.
In deze post laat ik jullie zien wat we allemaal gedaan en bezichtigt hebben zodat ik jullie misschien wel op ideeën breng!

Lafayette
Lafayette is een groot warenhuis en echt de moeite waard om even binnen te lopen.
Loop ook even langs de etalages want deze zijn echt prachtig..

Pont neuf
Ga je met je vriend naar Parijs? hang dan een slotje met jullie namen aan de pont neuf en vergeet niet om het sleuteltje in de Seine te gooien!

 Opera Garnier
Het gebouw dat een grootte indruk op mij gemaakt heeft is het opera gebouw..
In het opera gebouw hebben we een ballet voorstelling (la Source) bezocht, wat enorm leuk was om een keer mee te maken.
Niet alleen de ballet voorstelling was erg mooi maar ook het gebouw is prachtig, er is namelijk een prachtige balzaal en trappenhuis (zie foto's).

 Graf van Napoleon
Het graf van Napoleon moet je gewoon een keer gezien hebben...

 Liefdesmuur in Mont Martre
Wat veel mensen niet weten is dat er een liefdes muur in Mont Martre te vinden is.
Op deze muur staat in alle talen 'ik hou van jou', in het Nederlands is het helaas verkeerd geschreven...

Ik heb een enorm leuk weekend gehad en ik heb een mooie herinnering om aan terug te denken.
En trouwens... wanneer je in Parijs bent, ga dan ook even langs de Eiffeltoren en de Arc de triomphe ;)



 

Geen opmerkingen: