vrijdag 10 juli 2015

Keuzes maken


Het maken van de keuze welke opleiding ik volgend schooljaar moet gaan volgen, heeft mij geïnspireerd voor deze nieuwe post.

In het begin wist ik het zeker.
Ik had een leuke hbo opleiding gevonden waarvan ik dacht dat het echt iets voor mij zou zijn.
Na een meeloopdag en een intakegesprek kreeg ik een studie advies, ik was geschikt voor de opleiding...
Op de een of andere manier was ik niet blij en als ik aan de opleiding dacht werd ik niet enthousiast meer, ik had er echt geen zin in.
Toch gaf ik de opleiding een kans en ik schreef mezelf in.
Nu ik terug denk deed ik dat stiekem een beetje omdat ik graag wilde bewijzen dat ik van een vmbo kader diploma naar een mbo niveau 4 diploma kon gaan en daarna nog naar het hbo, mooier kon het niet.
Toch werd mijn twijfel steeds groter tot het moment dat ik van de week de keuze genomen heb om een cursus te gaan volgen en daarnaast te werken, geen hbo diploma voor mij dus.
Daarentegen ga ik nu iets doen wat ik leuk vind, waar mijn interesse ligt en waar ik enthousiast van wordt.

Kortom.. het maakt niet uit wat voor keuze je moet maken maar volg altijd je hart!


Geen opmerkingen: